Villkor

ALLMÄN INFORMATION OCH REGLER

1. Acceptera avtalsvillkor

Genom att skriva in dig på Redbergs Trafikskola blir du kund och användare av våra tjänster och accepterar därmed dessa avtalsvillkor

2. Minderårig

Om du är under 18 år måste du enligt lag ha dina föräldrars eller annan förmyndares samtycke för att gå med på våra avtalsvillkor. Innan inskrivning kan ske måste du kunna uppvisa för trafikskolan ett skriftligt intyg undertecknat från dina vårdnadshavare/förmyndare.

3. Elevcentral är personligt

Ditt konto är personligt. Inloggning och lösenord skall användas av dig, du har själv ansvar för att skydda detta. Redbergs Trafikskola är inte ansvariga för skada som uppstått om någon annan utomstående loggar in och använder ditt konto. Du som kund har tillgång till Elevcentralen och tjänsterna under hela din utbildning. Redbergs Trafikskola har rätten att stänga av kontot vid missbruk av tjänsten. Det är DITT ansvar att hålla koll på när du har dina lektioner och hur många lektioner du bokat in på Elevcentralen, fråga gärna om du är osäker på hur många gånger du har kvar.

4. Gällande GDPR

Genom att gå på någon av våra kurser eller använda någon av våra tjänster så accepterar
du att vi behandlar dina personuppgifter. Det är viktigt att du läser vår dataskyddspolicy innan du använder våra tjänster. Dina uppgifter behandlas i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR).
Du kommer indirekt eller direkt att ge oss information om dig själv på olika sätt när du bokar in dig för en kurs eller lektion, när du handlar i kassan, när du kontaktar oss eller när du använder elevcentralen eller vår webb. Det kan vara: Namn, adress, personnummer, födelsedatum, faktura- och adress, e-postadress, mobiltelefonnummer, etc. Betalning – fakturainformation, bankkontonummer, etc.
Ansöker du om delbetalning via Resurs bank så gäller deras dataskyddspolicy och personuppgiftsbehandling mellan er. Information om detaljer angående de varor/tjänster du har köpt. Information om dina köp och dina betalningshistorik. Information om hur du använder våra tjänster, hur du lämnade tjänsten, eventuella automatiska utskick från oss. Enhetsinformation – t.ex. IP-adress, och digitala fotspår när du rör dig på vår webbsida.
Dina uppgifter som vi får av dig kommer att sparas så länge det behövs enligt lagstadgad lagringstider till exempel för att uppfylla krav i bokföringslagen. Vi är väldigt måna om dina personuppgifter och du kan när du vill återkalla ditt samtycke.

5. Priser och betalning

Aktuella priser hittar du på vår webbplats. Priserna kan komma att ändras under utbildningens gång. Betalningen måste göras innan påbörjad utbildning. Minst 20% av paketpriset ska betalas i samband med bokning och resterande belopp en vecka innan kursstart. Ej betalda körlektioner faktureras. Har du köpt ett paket där det ingår körlektioner så dras lektionen automatiskt från ditt paket varje gång du kör. Vi tar emot betalningar via plusgiro, swish, kontanter och delbetalning via Resurs bank. Lektioner och paket är giltiga i 12 månader enligt STR praxis.

6. Fakturering

Redbergs Trafikskola har rätten till att fakturera för det tjänster och produkter kunden har utnyttjat men inte har betalt vid kurs eller köptillfället. Fakturan skickas till den adress som kunden uppgett vid inskrivningen. Det är upp till kunden att informera om förändrade adressuppgifter. Extra administrativ avgift tillkommer med 70 kr. Betalningsvillkor är 14 dagar.

7. Återbetalning
Vid returer (på elevens begäran) av betalda lektioner som avbokats tillkommer en administrationsavgift på 10 % av köpbeloppet.
8. Av- och ombokningar
Avbokning eller ombokning av en lektion måste ske senast vardagen innan kl. 13.00. Röda dagar som infaller på en vardag räknas som en helgdag. Om du inte avbokar eller ombokar din körlektion i tid debiteras körlektionen oavsett, såvida du inte kan uppvisa ett sjukintyg.
Du måste ha fått svar från oss att den har avbokats. Skolan har rätt att av/omboka lektionen om t.ex. läraren är sjuk, vi meddelar detta så snart vi vet om det och då försöker vi att hitta nästa bästa lucka för att boka in den missade lektionen. När lärarna avbokar så ger det inte eleven rätt till ersättning i någon form, utan vi bokar enbart in lektionen vid ett annat tillfälle.
Notera att byte av lärare kan ske om din lärare är sjuk, frånvarande etc. Lektionen ställs inte in om en av våra andra lärare har möjlighet att köra. Avbokning av ett intensivpaket måste göras kl 13.00 två veckor innan kursstart. Det är DITT ansvar att hålla koll på när du har dina lektioner och hur många lektioner du bokat in på Elevcentralen.

9. Handledarkurs/Riskettan

Avbokning eller ändring av handledarkurs och Riskettan måste meddelas till kontoret
3 vardagar innan annars utgår full debitering! Sjukdom skall alltid styrkas med läkarintyg.
10 Alkolåsanvändning

Redbergs Trafikskolan har alkotest för din säkerhet och gör stickprovskontroll där du som elev blåser. Vid ej godkänt utandningsprov genomförs ej körlektionen, men kundendebiteras.

11. Uppkörning

Redbergs Trafikskola har rätt att när som helst avboka förarprovtider för elever. Eleven måste ha avklarat alla moment i utbildningen samt avklarat teorin på Elevcentralen och blivit godkänd på samtliga delar. Skolan får enligt regelverket inte skicka elever till körprov som inte är godkända av skolan. För att kunna boka en uppkörning via skolan, kräver vi också att man ska lägga in en
enkel lektion med någon annan en ens ordinarie lärare för att göra en utbildningskontroll innan. Vill man inte följa detta, får man boka privat prov på trafikverket.

12. Avvikelser och undantag

Vi på Redbergs Trafikskola reserverar oss för avvikelser som kan förekomma i samband med kampanjer, prisändringar och andra ändringar. Redbergs Trafikskola tar inte ansvar för avgifter som kan tillkomma vid påminnelse eller inkassokrav om kunden ej uppgett rätt adress eller uppdaterat oss med rätt uppgifter.