Priser och betalning

Aktuella priser hittar du på vår webbplats. Priserna kan komma att ändras under utbildningens gång. Betalningen måste göras innan påbörjad utbildning. Minst 20% av paketpriset ska betalas i samband med bokning och resterande belopp en vecka innan kursstart. Ej betalda körlektioner faktureras. Har du köpt ett paket där det ingår körlektioner så dras lektionen automatiskt från ditt paket varje gång du kör. Vi tar emot betalningar via plusgiro, swish, kontanter och delbetalning via Resurs bank. Lektioner och paket är giltiga i 12 månader enligt STR praxis.

Fakturering

Redbergs Trafikskola har rätten till att fakturera för det tjänster och produkter kunden har utnyttjat men inte har betalt vid kurs eller köptillfället. Fakturan skickas till den adress som kunden uppgett vid inskrivningen. Det är upp till kunden att informera om förändrade adressuppgifter. Extra administrativ avgift tillkommer med 70 kr. Betalningsvillkor är 14 dagar.

Återbetalning

Vid returer (på elevens begäran) av betalda lektioner som avbokats tillkommer en administrationsavgift på 10 % av köpbeloppet.

Alkolåsanvändning

Redbergs Trafikskolan har alkotest för din säkerhet och gör stickprovskontroll där du som elev blåser. Vid ej godkänt utandningsprov genomförs ej körlektionen, men kundendebiteras.

Minderårig

Om du är under 18 år måste du enligt lag ha dina föräldrars eller annan förmyndares samtycke för att gå med på våra avtalsvillkor. Innan inskrivning kan ske måste du kunna uppvisa för trafikskolan ett skriftligt intyg undertecknat från dina vårdnadshavare/förmyndare.